DSG váltó

DSG váltó bemutatása

A használt autók között böngészve egyes típusoknál a váltó típusánál felbukkanhat a DSG váltó kifejezés. Sokan nem tudják, hogy ez pontosan mit jelent, ezért most körüljárjuk a témát, így könnyebb lesz eldönteni, hogy óvakodjunk -e tőle vagy dönthetünk nyugodtan mellette.

Mi az a DSG váltó?

A DSG váltó kettős tengelykapcsolós, mechanikus erőátvitel automatizálással ellátott nyomatékváltó. Igen kényelmes és hatékony, már több, mint 20 éves technológia. A Volkswagen és a BorgWarner közös fejlesztése.
A DSG rövidítés a mechanikus erőátvitel automatizálását jelöli. DSG német rövidítésként Doppelschaltgetriebe, angolul pedig DCT: Double Clutch Transmission. Emellett találkozhatunk még az ikerkuplungos vagy duplakumplungos sebességváltó elnevezéssel is.

Olyan automata váltóról van szó, ami két összeillesztett manuális sebességváltóból áll. Kapcsolódik hozzá két kuplung és egy-egy bemenő tengely, a cső kialakítású tengelyben fut a másik, száraz vagy olajban futó tengelykapcsolóval.

DSG váltó működése

A DSG váltó működésének alapja, hogy a két váltóegység megosztja egymás között a páros, páratlan fokozatokat, a hátramenetet pedig a 4., 6. fokozat mellé rendeli. A működés elektronikus úton automatizált. Párhuzamosan működik a két váltómű szerkezet, a fokozatokat előre bekészíti, nem folyamatosan pakolja. A tengelykapcsolók közül az egyik mindig nyitott helyzetben áll, a másik értelemszerűen zártban. A vezérlőegység a nyitott tengelyen kapcsol egy előválasztott fokozatot, a záró pedig bekapcsolja a hajtásláncba a rángatásmentes és gyors fokozatváltás érdekében.

DSG váltó használata

Igazán gazdaságos használatot köszönhetünk a DSG váltó technológiájának, hiszen a hagyományos automata váltókkal összehasonlítva alacsonyabb fogyasztást mérhetünk, viszont teljesítményvesztéssel nem kell számolnunk. Valójában az történik, hogy amikor elindulunk a DSG váltóval felszerelt autónkkal 1-es fokozatban, akkor már ott vár a 2-es fokozat a kuplungszerkezet összezárására. Így tovább felfelé, majd ugyanez történik lefelé is.

DSG váltó vélemények

Az internet világában ma már sokkal könnyebb hozzáférni véleményekhez, tapasztalatokhoz egy adott témával kapcsolatban és ezt általában ki is használjuk. Összeszedtük a fellelhető DSG váltó tulajdonságai mellett a DSG váltó vélemények által kialakítható információkat is, melyek utalhatnak a technológia előnyeire és hátrányaira.

Az egyértelműnek tűnik, hogy az áttétel váltás rendkívül gyors, a dupla kuplung egyértelmű előny. Dicsérik az erőátvitel hatásfokát és szeretik, hogy a vezetést egyszerűbbé teszi. A menetmódválasztó kapcsoló pedig lehetővé teszi, hogy az autót vezetési stílusunkhoz igazítsuk és sportosan, komfortosan, vagy gazdaságosan kezeljük a pedált. A sebességváltó mindig felkészülten várja a következő fokozatváltást, így biztosítja a teljes gördülékenységet, a gyors és finom fokozatváltást. A teljes automatizálás miatt kisebb esélye lesz a meghibásodásnak, nincs kitéve a vezetési hibákból adódó gyors elhasználódásnak.

Egyes hagyományos sebességváltók simábbak és csendesebbek, mint a DSG váltók, de hatékonyságban már nem tudják felülmúlni a duplakuplungos technológiát. Ezen kívül hátrányként többségében a magasabb javítási költséget hozzák fel, amire máris kínálunk megoldást. A megbízhatóságban sem marad le az újabb konstrukció, a régi modelleknél tapasztalt zajosabb csapágyak, a rázkódó váltó már a felejtésé.

A használati tapasztalatok azt mutatják, hogy előfordulhat egy kis zavar, ha hirtelen adunk gázt, vagy előre-hátramenetet váltunk. Dinamikus gyorsításnál viszont rendben megy minden és nagyon gyors fokozatváltás tapasztalható.

Mennyit bír a DSG váltó?

A DSG váltó élettartama nyilván függ a karbantartástól is. A DSG váltó olajcsere időszerű félévente vagy 60 ezer kilométer megtétele után. Így mindenképpen hosszabb állagmegőrzés biztosítható. Az olajfeltöltés folyamatát a gépkönyv is tartalmazza. Lényeg, hogy a régi olajat nem lehet teljesen leengedni, így az új nem üres váltóba érkezik, hanem legalább 1 liter régi olajra. Fontos, hogy előírt jóváhagyással rendelkező, megfelelő minőségű olajat használjunk, legyen az gyári vagy utángyártott termék.

A DSG váltó hiba jelei

A DSG váltó hibák a vezérlőre vezethetők vissza. A hibakód segítségével könnyen beazonosítható a DSG váltó hiba. A nyomásveszteség a sebességváltó hidraulikus egységben a mechatronikai házban keletkezett repedés, törés miatt keletkeznek, ez okozza a hibajeleket.

Viszonylag könnyen következtethetünk arra, hogy DSG váltó hiba okozza az autón tapasztalt furcsa jelenségeket. Az alábbi hiba jelek kifejezetten árulkodnak erről:

  • Furcsa csörgő, búgó hang hallatszik a váltóból.
  • A sebességfokozatok kimaradása jól érzékelhető.
  • Nem találjuk a hátramenetet.
  • Elindulásnál újra tanuló vezetőnek érezhetjük magunkat, hiszen ugyanúgy rángat az autó, mint annak idején.
  • A műszerfalon is felvillan egy kis fogaskerék, mint figyelmeztető lámpa.

DSG váltó javítás

DSG váltó hiba miatt a szervizben leggyakrabban felbukkanó autótípus az Audi, Skoda, Seat és VolksWagen. A nyomástartó akkumulátor cseréje, az öntvényház javítóbetéttel történő rögzítése, majd a DSG váltó olaj cseréje a megoldás a hiba elhárítására.

A DSG váltó javítás Budapest területén is lehet gyors, gazdaságos, sőt még garanciát is kaphatunk, ha a DSG váltó szerviz kiválasztásánál nem hibázunk. A Pixelfix Kft. profi autóelektronika és hidraulika javítására szakosodott műhelye biztos, hogy tökéletes helyszíne lesz a hiba elhárításának.

DSG mechatronika

A mechatronikai egység okozza legtöbbször a nyomatékváltóval és hajtással kapcsolatos problémát, de külön eltávolítható. Összetett rendszer, külön sebváltó-vezérlő modullal rendelkezik, független a fő sebességváltótól. 40 bar felett mérhetjük az olajnyomást a szolgahengerek, szivattyú és nagynyomású akkumulátor miatt.

DSG mechatronika javítás

Egyik gyakori probléma, amikor a fő sebváltóból rendszerbe jutó kén behatol a TCM-be. Következmény általában elektronikai hiba, ami a sebességfokozat kiválasztásának zavarában érzékelhető, ilyenkor javítás szükséges.

DSG 6 mechatronika

A 6 sebességes DSG váltó javítás leginkább az elhasználódásból adódó rezgés, a műszerfalon megjelenő visszajelző lámpák felvillanása, vagy a zajos csapágyak miatt válik szükségszerűvé.

A DSG mechatronika javítás ára magába foglalja az egy éves garanciát és megtörténik az összes látható, illetve mérhető hiba kijavítása.

DSG váltó javítás ár

Miért érdemes új alkatrész helyett felújításban gondolkodni? A legkomolyabb indok, hogy borzasztóan drága az új alkatrész, a bontóban pedig nagy eséllyel újra tervezési hibával készült vezérlőhöz jutunk hozzá, hiszen a felsorolt autótípusoknál ez a jellemző. Ha ki akarjuk zárni a hiba ismétlődését, akkor sokkal célszerűbb az egység felújításához kiváló minőségű alkatrészek felhasználásával elvégzett javítást választani. A javított alkatrészre garanciát kaphatunk, ezért még a legóvatosabb autótulajdonosok is bátran választhatják ezt a gazdaságos megoldást.

DSG váltó felújítás

A javított alkatrészre garanciát kaphatunk, ezért még a legóvatosabb autótulajdonosok is bátran választhatják ezt a gazdaságos megoldást. Amennyiben szervizünk végzi a javítást, gyakorlatot szerzett mérnök irányítja a munkafolyamatokat.