DSG váltó

Mennyit bír a DSG váltó?

Az autókban a kettős tengelykapcsolós sebességváltó, avagy nyomatékváltó DSG jelölése a mechanikus erőátvitel automatizálását jelöli. Kényelmes és hatékony technológia.

Tulajdonképpen a DSG váltó működésének a lényege, hogy két váltó kerül beépítésre, páros és páratlan fokozatokra csoportosítva őket. Az egyikben az 1., 3., 5. fokozat, a másikban a 4., 6. és a hátramenet van. Persze saját tengelykapcsolót, avagy kuplungot is kapnak, az éppen szükséges tengelykapcsoló összekapcsolása pedig automatikus, áttételtől függően.

Mennyit bír a DSG váltó?

Amikor arra a kérdésre keressük a választ, hogy mennyit bír a DSG váltó, akkor muszáj megemlíteni, hogy az erőátvitel hatásfoka jobb, az áttétel(fokozat) váltás kiemelkedően gyors, a vezetés pedig egyszerűbbé válik a működés elektrohidraulikus úton való automatizálása miatt. Jól alkalmazkodik a vezetési stílushoz, attól függően, hogy sportosan, komfortosan, vagy gazdaságosan kezeljük a pedált. Még menetmódválasztó kapcsolót is találunk. Ezzel együtt pedig a fogyasztásra sem panaszkodhatunk. Talán a hagyományos automata váltóknál és a kézi kapcsolásnál is jobb a duplakuplungos automata váltó.

DSG váltó olajcsere

Az automata váltóknál, így itt is kiemelt jelentősége van az olajcserének, ha erre figyelünk, akkor nyilván többet bír. A 6 sebességes DSG váltó olajcsere intervallum kb. 6 hónap. Hosszabb élettartamot jósolhatunk neki, ha 60 ezer kilométer futás után megtörténik a DSG váltó olajcsere. Ugyanúgy, ahogy lecseréljük a motorolajat, be kell iktatnunk a váltóolaj cserét is.

DSG váltó olaj

Mint ahogy a motorolaj cseréjénél is felmerül a kérdés, itt is jogosan fontolgatjuk, hogy milyen DSG váltóolajat használjunk. Okos vélekedés, ha az olaj megfelelő minőségű, akkor többet bír. Viszont az első és legfontosabb szűrő, hogy előírt jóváhagyással kell rendelkeznie, akár gyári, akár utángyártott a választott termék.

DSG váltó olajcsere folyamata

Jó, ha tudjuk, hogy a pontos olajfeltöltés, függetlenül attól, hogy a gépkönyv tartalmazza, nem üres váltóba érkezik. Mégpedig azért, mert lehetetlen a régit teljesen leengedni, akár 1 liter is benne maradhat, erre kell az újat rátölteni.

DSG váltó javítás gyorsan és okosan

Bírja, amíg bírja, de egyszer csak elromlik. Amikor a 6 és 7 sebességes dupla-kuplungos automatizált sebességváltó meghibásodik, a javítás mechanikusan vagy szoftveresen is történhet, illetve az elektronika is javításra szorulhat.

DSG váltó hibák

Amikor már nem bírja, előjönnek a hibák. A jó hír az, hogy a DSG sebességváltóknál elég alacsony a meghibásodások száma. A teljes automatizálás véd az autóval kegyetlenül bánó sofőröktől, de azért még előfordulhat hiba. Elromolhat a mechanika,az elektronika, a tengelykapcsoló és a szoftverek is hibát képezhetnek. Sajnos a rendszer bonyolult működése ezt magával hozza.

A DSG váltó hiba jelei:

  • csörgő zaj, búgó hang hallatszik a váltóból
  • kimaradnak sebességfokozatok
  • eltűnik a hátramenet
  • a sebességbe kapcsolás nehézkes
  • elinduláskor rángat az autó
  • egy villogó fogaskerék jelenik meg a műszerfalon

DSG váltó alkatrészek

Tévedés ne essék, az egész sebességváltót a tengelykapcsolóval együtt nagyon ritkán kell kicserélni. Kis esély van arra, hogy egyszerre hibásodnak meg.

A hiba diagnosztikájához és a javításhoz is megfelelő szaktudásra és eszközparkra van szükség, így szakértő és megbízható csapatot érdemes felkeresni.