DSG váltó hibák
A DSG nyomatékváltó egy kiváló megoldás a hagyományos 3 vagy 4 sebességes automata váltóhoz. Kezelése gyorsabb és egyszerűbb, mert a fokozatváltás a fokozatok között könnyedebb vele.
Annak idején a Volkswagen gyártósoráról kerültek ki ilyen mesterművek és büszkén mutatták be a hat sebességfokozatos DSG sebváltót. Ma már a 7 sebességfokozat sem ritka, hiszen igen kedvelt ez a technológia az autósok között. A DSG váltó keresett, szeretett és nem nagyon panaszkodnak rá. Elég sokára fordulnak elő DSG váltó hibák. A DSG váltóról szóló vélemények arra biztatnak, hogy mi is kipróbáljuk a hagyományos váltó és a DSG közötti különbséget.
Egyszer eljönnek a DSG váltó hibák
Sajnos, ami jó, az is elromlik egyszer, még ha csak sokára is. A modern diagnosztikai eszközök segítségével könnyen megállapíthatók a DSG váltó hibák. Nyilván minél gyorsabb a javítás, annál rövidebb ideig kell megválnunk szeretett autónktól, ezért érdemes olyan műhelyet választani, ahol felkészülten rendelkezésünkre állnak.
A vizsgálatnál a hibakód P17BF, P189C, 06300, ami azt jelzi, hogy nyomásveszteség van a sebességváltó hidraulikus egységében. Gyakori vendég a szerelőknél az Audi, Skoda, Seat és VolksWagen, nem kell meglepődni, ha ilyen autónk van és DSG váltó hibás lesz.
A hidraulikaházban keletkezett repedést vagy törést orvosolni kell, hiszen e miatt keletkezik nyomásveszteség. A megoldás, hogy kicserélik a nyomástartó akkumulátort és javítóbetéttel rögzítik az öntvényházat. A DSG váltó olaj is cserére szorul ilyenkor, így ezt minden esetben el is végzik. Amennyiben a Pixelfix Kft. műhelyét választod, úgy értékelni fogod a gyorsaságot. 2 nap múlva ismét hibátlanul működő, tesztautóban kipróbált és ellenőrzött DSG váltóval gördülhetsz tovább.
A DSG váltó hibák jelei
Igaz, hogy a diagnosztika is megmutatja, de mielőtt a szervizbe érkeznénk, már majdnem biztosak lehetünk benne, hogy szükséges lesz a DSG váltó javítása.
Ezekre a jelekre érdemes odafigyelni:
- A váltóból furcsa búgó, csörgő hangot hallunk.
- Érzékelhetjük, ahogy kimaradnak sebességfokozatok.
- Hiába keressük a hátramenetet.
- Rángat az autó, amikor elindulunk, akárcsak tanuló vezető korunkban.
- Ha figyelmesek vagyunk, mire a DSG váltó hibák jeleit tapasztaljuk, már észre is vettük azt a kis villogó fogaskereket, ami a műszerfalon megjelent.
Miért olyan gazdaságos a DSG vezérlő javítása?
Az első és legfontosabb indok, hogy az új alkatrész igen drága, milliós nagyságrendű az ára. A mai alkatrész drágulásnál pedig határ a csillagos ég. Sajnos ezek a DSG váltó vezérlők tervezési hibával kerültek az autókba, ezért is fordul elő a jellemző típusoknál a hiba. A javítás előnye ráadásul az is, hogy az egység javításához felhasznált alkatrészek jobb minőségűek, így nem kell számítani a hiba ismétlődésére.
Mindezekből már láthatod, hogy leggyorsabb és leggazdaságosabb megoldás, ha egy profi szervizben a DSG javítást elvégezteted.